Raseinių technologijos ir verslo mokykloje atidarytas sensorinis kambarys paauglių emocinei savijautai stiprinti

VšĮ „Raseinių technologijos ir verslo mokykla“ lapkričio 27 d. pristatė naują, šiuolaikiškai įrengtą sensorinį kambarį, kuris skirtas mokinių savireguliacijai ir emocinei gerovei gerinti. Ši erdvė sukurta atliepti vyresniųjų paauglių emocinius ir sensorinius poreikius bei prisidėti prie ramesnės ugdymo aplinkos.

Atidaryme dalyvavo Raseinių rajono savivaldybės vicemeras Jonas Vazgys, mokyklos bendruomenės nariai ir įvairių rajono įstaigų atstovai. Vicemeras akcentavo, kad ši erdvė mokiniams turėtų tapti saugia vieta sustoti, geriau išgirsti savo vidinę būseną ir atkurti pusiausvyrą. Mokyklos direktorė Aurelija Dragūnaitė pabrėžė, jog sensorinis kambarys kurtas siekiant labiau atsižvelgti į kiekvieno mokinio individualius poreikius ir stiprinti emocinę sveikatą.

Renginio pradžioje specialioji pedagogė Danguolė Šarkuvienė paaiškino, kaip naujoji erdvė gali būti pasitelkiama įveikiant stresą, nerimą, dėmesio svyravimus, socialinę įtampą ir mokymosi sunkumus. Simboliškai perkirpus kaspiną, Raseinių rajono visuomenės sveikatos biuro atstovė Eva Liatukienė pakvietė visus į trumpą „Tylos minutę sau“. Jos metu sensoriniame kambaryje buvo demonstruojamos šviesų instaliacijos, o dalyviai kviečiami sutelkti dėmesį į savo savijautą ir saugumo jausmą.

Svečiai turėjo galimybę išsamiai apžiūrėti ir išbandyti kambaryje įdiegtą įrangą. Pristatyta, kad burbulų kolonos ir šviesos uodega skirti nerimui mažinti ir vizualinei koncentracijai lavinti, šviečianti užuolaida tenkina taktilinius ir vizualinius poreikius bei padeda suvokti kūno ribas. Poilsio „Kiaušinis“ veikia kaip nuo išorinių dirgiklių apsauganti kapsulė, leidžianti trumpam atsitraukti nuo triukšmo ir įtampos.

Taip pat demonstruotos sunkioji antklodė, masažiniai kamuoliai, vibruojančios pagalvės, kurių giliojo spaudimo ir vibracinės savybės gali prisidėti prie emocinio stabilumo ir savireguliacijos. Projektorius, šviečiančios lubos ir sienų instaliacijos formuoja raminančią vizualinę aplinką, skatinančią atsipalaidavimą ir dėmesio perjungimą. Kabantis hamakas skirtas vestibuliarinei sistemai stimuliuoti, interaktyvios grindys – judėjimui, koordinacijai ir perteklinės energijos išlaisvinimui, o šviesos stalas – susikaupimui, kūrybiškumui ir smulkiajai motorikai lavinti.

Pasak mokyklos atstovų, sensorinė erdvė taps reikšminga emocinės pagalbos grandimi. Ji bus naudojama individualiems užsiėmimams ir kasdieniam specialistų – psichologo, socialinio pedagogo ir specialiojo pedagogo – darbui su mokiniais. Tikimasi, kad ši erdvė prisidės prie sąmoningesnio, ramesnio ir labiau įtraukiančio ugdymo proceso Raseiniuose.